چرا شتابدهنده؟ چرا پیدایش بهترین گزینه برای شروع کار یک استارتاپ است؟

گروه مهندسی آی کن در طرح پیدایش سعی کرده با یک روال ساده، روان و پرشتاب به حمایت مادی و معنوی از افراد صاحب ایده و استارتاپ بپردازد. آی کن سعی نموده علاوه بر شتابدهی (که عموما تمام شتابدهنده ها (accelerators) انجام می دهند) همراهی های بیشتری نیز با افراد صاحب ایده داشته باشد.

به پشتوانه ارائه محصولات نرم افزاری با کیفیت جهانی همچنین سابقه طولانی در ارائه محصولات به بازار، آی کن درنظر دارد بطور واقع و درعمل راهنما و همراه افراد صاحب ایده و استارتاپ باشد، آی کن می خواهد از تمام توان و تجربه اندوخته خود در راستای مدیریت و مشاوره بهتر و حمایت مطلوبتر به منظور رشد و ارتقا استارتاپ ها بهره گیرد. هدف آی کن این است که، بستری را آماده سازد تا پرسنل جوان و جویای نام بجز بحث اجرای درست و باکیفیت پروژه دغدغه دیگری نداشته باشند. در زیر به سایر مواردی که می توانید از آی کن انتظار داشته باشید می پردازیم.

 

آیا فقط پول و حمایت مادی برای استارتاپ ها مهم هست؟

یک بررسی ساده نشان می دهد حمایت مالی در ابتدای کار و قبل از زمانی که یک استارتاپ نیاز به پرش و رشد زیاد دارد اگر گزینه آخر نباشد قطعا جزو گزینه های ابتدایی نیست. بیشتر از حمایت مادی و تزریق پول مباحثی مثل داشتن یک تیم یک دست که هدفی واحد دارند، ایده ای چکش خورده که می تواند مشکلی اساسی از مردم را حل کند و البته قابل تکرار و مقیاس پذیر نیز باشد، نحوه اجرا و زمان انتشار، آشنایی با مدیریت منابع انسانی و جذب و حفظ آنها، نحوه هزینه کردن پول و… هست که در گام و مرحله اول بسیار مهم است و اگر صاحبان ایده و استاراتاپ به آن نپردازند قطعا با چالش های زیادی درکار روبرو خواهند شد.

شتابدهنده استارتاپ

آیا استفاده از حمایت های شتابدهنده برای راه اندازی استارتاپ لازم است؟

راه اندازی استارتاپ، صرفا داشتن ایده نو و تامین منابع مالی نیست. تجربه نشان داده است بسیاری از استارتاپ ها، با اینکه ایده جذاب و تجاری داشته داشته اند و از نظر مالی نیز تامین بوده اند، در مراحل اولیه راه اندازی استارتاپ با شکست مواجهه شده اند. طبق بررسی ها،  استارتاپ ها برای راه اندازی علاوه بر ایده خلاقانه و تجاری و تامین مالی، نیازمند دانش و مهارت در حوزه های مختلف می باشند. در مراحل اولیه راه اندازی، استارتاپ ها با مسائل مختلفی در زمینه اداری و حقوقی، مارکتینگ و بازاریابی، مدیریتی و شبکه سازی ، جذب سرمایه گذار و… روبه رو هستند. فرد بنیانگذار استارتاپ باید همه این مهارت ها را داشته باشد تا بتواند استارتاپ را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد. در اینجا اهمیت حضور و نقش شتابدهنده ها پر رنگ می شود. شتابدهنده ها علاوه بر حمایت های مالی و فراهم کردن فضای کاری، بر اساس تجربه و با کمک متخصصین، در همه حوزه ها به استارتاپ ها کمک می کنند تا بتوانند به راحتی قدم های اولیه خود را بردارند و وارد بازار کار شوند.

 

 

طرح پیدایش چه ظرفیت بلقوه ای را در اختیار صاحبان ایده و استارتاپ قرار می دهد؟

گروه مهندسی آی کن با حدود ۲۰ سال تجربه در حوزه تولید و فروش نرم افزار، وجود بیش از ۲۰۰۰ مشتری، وجود دفتر و نمایندگی در ۳۱ استان کشور و… حداقل ظرفیت بلقوه شرکت آی کن است که در پیدایش در اختیار تیم های استارتاپ قرار می گیرد. در نظر بگیرید در شروع کار بیش از یک میلیون کاربر بلقوه با ایده و استارتاپ شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای آشنا شوند، قطعا این ظرفیت می تواند یک سکوی پرتاب بسیار مهم برای هر فرد یا کسب و کاری باشد.

حال در نظر بگیرید ایده و استارتاپ شما در حوزه سازمانی و b2b است. احتمالا دیگر شما مشکلی بابت معرفی طرح خود به سازمان ها و بازار هدف نخواهید داشت و در همان شروع انتشار کار می توانید برنامه را به بیش از ۲۰۰۰ مشتری بزرگ و کوچک آی کن معرفی کنید.

 

کدام سازمان ها از سبد محصولات آی کن استفاده می کنند؟

به منظور تشریح بهتر کار ابتدا باید عنوان کرد حدود ۵۰ محصول سازمانی از جمله اتوماسیون اداری، سازمان الکترونیک، موتور مولد خدمات الکترونیک، نرم افزار BPMS، نرم افزار یکپارچه ساز (ESB)، نرم افزار های حسابداری، بودجه، انبار، اموال، کارگزینی، حقوق و دستمزد، قراردادها ، خرید و … جزو سبد محصولات شرکت آی کن هستند و نهاد ریاست جمهوری، وزارت خارجه، وزارت نیرو، سازمان محیط زیست کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت آب و فاضلاب کشور، شرکت همراه اول، شرکت فولاد مبارکه، حدود ۱۰ استانداری، بیش از ۲۰۰ شهرداری، و حدود ۲۰۰۰ مشتری کوچک و بزرگ دیگر در ۳۱ استان و بیش از ۵۰۰ شهر کشور از مجموعه محصولات شرکت آی کن استفاده می نمایند و این سابقه و تعداد و نوع مشتری می تواند یک ظرفیت بی نظیر را برای استارتاپ های نوپا فراهم آورد.

برای شروع همکاری، آشنایی بیشتر با خدمات سرمایه گذاری پیدایش و مشاوره رایگان همین حالا فرم مربوطه را تکمیل و ارسال فرمایید.