پیش شتابدهنده چه کاری را انجام می دهد؟

پیش شتابدهنده ها چه کمکی به کسب و کار های نوپا مانند استارتاپ ها می کنند؟

پیش شتابدهنده در واقع یک مرکز سرمایه گذاری است که هرآنچه که برای راه اندازی یک استارتاپ لازم دارید را طی یک کارگاه ۱۲ هفته ای (هر هفته یک جلسه) به شما می آموزد.
این کارگاه ها معمولا در فصل های بهار و پاییز برگزار می شود و روند کاری در پیش شتابدهنده ها به این صورت است که هر هفته یک جلسه برگزار می شود و این جلسات شامل ۳ ساعت آموزش روش های راه اندازی یک استارتاپ، ساخت یک محصول و برندسازی، تحقیقات بازار و رفتار مصرف کننده، مدل کسب و کار و مدل درآمد، ارائه تفکر طراحی UI / UX و نام تجاری، مسائل فرهنگی، اطلاعات حقوقی، امور مالی، بازاریابی و روابط عمومی، استراتژی های فروش، شاخص های اصلی عملکرد، استراتژی تأمین مالی و استراتژی راه اندازی و نگهداری شرکت و در نهایت ارائه محصول جدید به بازار بوده و در امتداد این آموزش ها حداقل یک ساعت تمرین و بررسی فعالیت های هفتگی ایده پردازان و ۲ تا ۵ ساعت کار بر روی نتایج ارائه شده می باشد. شرکت کنند گان در طول هفته (پس از برگزاری هرجلسه) بر روی ایده استارتاپی خود تمرکز کرده و تمرین می نمایند. در پایان شما همچنین دسترسی کامل به پرتال دیجیتال پیش شتابدهنده خود را که حاوی یک کتابخانه قوی از منابع ویدئویی و آموزشی دیجیتال است، دریافت می کنید.

پیش شتابدهی

کمک گرفتن از پیش شتابدهنده به چه کسب و کار هایی پیشنهاد می شود؟

اگر یک ایده برای راه اندازی استارتاپی پویا و موفق دارید؛ اگر به دنبال یک شتاب دهنده قدرتمند هستید؛ یا اگر می خواهید یک سرمایه گذار خوب یا پیدایش برای افزایش سرمایه فعالیت هایتان پیدا کنید؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم که فعالیت خود را با کمک یک پیش شتابدهنده مناسب و موفق آغاز کنید.
یک نوآوری معنی دار نیاز به سرمایه گذاری های مالی و معنوی دارد. به همین دلیل است که ما مجبوریم مردم، برنامه ها و منابع را به دقت بررسی کنیم تا با یک شروع قدرتمند تمام کارها را مرحله به مرحله پیش ببریم، هر آن جا که لازم باشد مدل کسب و کار را اصلاح کنیم، یک محصول را آماده کنیم و در نهایت با مشتریان و سرمایه گذاران ارتباط برقرار کنیم. با کمک گرفتن از پیش شتابندهنده ها می توان قدم گذاشتن در این مسیر پر پیچ و خم را تسهیل نمود. در چند سال اخیر تنها تعداد انگشت شماری از سازمان ها یا کارآفرینان بودند که برای شروع کار خود و یا راه اندازی استارتاپ هایشان از پیش شتابدهنده ها استفاده می کردند، در حالی که امروز، اخبار جدیدی از راه اندازی بیش از ۵۰۰ پیش شتابدهنده دیگر در سراسر جهان را می شنویم.

شتابدهی

مهم ترین اهداف پیش شتابدهنده ها در راستای کمک به استارتاپ ها

کمک ها و خدماتی که پیش شتابدهنده ها به استارتاپ ها ارائه می دهند، اهدافی را به دنبال دارد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت:

  • تامین استارتاپ ها از نظر علم و دانش: شامل برنامه هایی  در راستای توانمند سازی استارتاپ ها برای افزایش آگاهی آن ها در چگونگی راه اندازی استارتاپ و… می شود.
  • آشنایی و شناخت راهکار های مناسب برای حل چالش ها: برنامه های پیش شتابدهنده به استارتاپ های نوپا کمک می کنند تا در مشکلات را شناخته و با بهترین راه حل ها با آن ها مقابله کنند.
  •  ایجاد ذهنیت خلاق و کارآفرینانه: هدف پیش شتابدهنده ها فقط آموزش مهارت به استارتاپ ها نیست، بلکه آن ها ذهنیت خلاق را نیز تقویت می کنند.
  • ایجاد شبکه سازی قدرتمند: پیش شتابدهنده ها با ایجاد یک شبکه و برقراری ارتباط میان افراد مختصص و با تجربه، به افراد در راه اندازی کسب و کار خود کمک می کنند که این شبکه سازی در آینده استارتاپ ها تاثیر به سزایی دارد.
  • پذیرش آسان تر استارتاپ ها توسط شتابدهنده ها: استارتاپ هایی که در برنامه های پیش شتابدهنده ها شرکت می کنند، پیشرفت زیادی در حوزه ها مختلف خواهند داشت و برای وارد شدن به مرحله شتابدهی آماده می شوند و بهتر توسط شتابدهنده ها پذیرش می شوند.

 

 

چرا باید از پیش شتابدهنده ها کمک بگیریم؟

در طول این دوره شرکت کنندگان با کار کردن بر روی ایده خود، حداقل های لازم برای ایجاد یک محصول قابل اعتماد را می آموزند، یاد می گیرند که چگونه اعتماد مشتری شان را به دست آورند و مسیر زندگی خود را به سرعت افزایش می دهند و اینجا نقطه شروعی برای بنیان گذاری هر تجارت جدیدی است.
در این نوع کارگاه های آموزشی پیش شتابدهده ها به شما استراتژی هایی برای توسعه یک محصول مؤثر را یاد می دهند. در انتهای برگزاری این دوره ها شما می توانید با به دست آوردن کشش تولید و درآمد، یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر را ایجاد کنید، تا گام های بعدی را با خیال آسوده تر بردارید. مراکز پیش شتابدهنده به شما کمک خواهد کرد تا مسیر مناسب خود در جهت انتخاب شتابدهنده مناسب و جذب سرمایه گذاران پیدا نمایید.
مربیان دوره های پیش شتابدهنده، کارآفرینان و کارشناسان صنعت با طیف وسیعی از تجربه هستند. کارشناسان و مربیان به شما کمک می کنند که ذهن سرمایه گذار را تسخیر کنید. این برنامه به شما امکان می دهد تا قبل از جمع آوری رهبران کسب و کار محلی، در کارگاه های پیش شتابدهنده ای که برای جامعه باز است، ایده خود را مطرح کنید.