هر آن چیز که باید در مورد سرمایه گذاری روی استارت آپ بدانید | کامل ترین مقاله اینترنت در مورد venture capital

وقتی به دنبال راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ خود هستید باید به یک مورد مهم یعنی سرمایه توجه کنید. اگر به سرمایه گذار در راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ تان توجه نکنید قطعا پس از مدت کوتاهی زمین خواهید خورد و به اهدافی که در سر دارید نخواهید رسید. سرمایه گذاران می توانند از اوراق قرضه باشند تا سهام های عادی که شما باید با اطلاعات مفید داشتن در این زمینه دست به جذب یک سرمایه گذار خوب بر روی کسب و کار یا استارتاپ تان بزنید. البته پیدا کردن یک سرمایه گذار خوب کمی ریسک پذیر است و اگر کمی کوتاهی کنید شاید کسب و کارتان نابود شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم در ادامه تمامی اطلاعات لازم در خصوص سرمایه گذار برای یک کسب و کار و استارتاپ را به شما بدهیم تا با توجه به آن ها دست به انتخاب یک سرمایه گذار خوب برای کسب و کارتان بزنید.

 

۱.سرمایه گذاری چیست؟
۲.انواع سرمایه گذاری کدامند؟
۳.صندوق های سرمایه گذاری و نقش آن در دنیای کسب و کارهای نوپا
۴.تعریف سرمایه‌گذاری خطرپذیر
۵.سرمایه گذاری روی استارت آپ چیست ؟
۶.سرمایه گذاری جمعی چیست ؟
۷.ریسک‌ها و پاداش‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ
۸.انواع سرمایه گذار های استارتاپ کدام اند ؟
۹.انواع روش‌های تأمین سرمایه استارتاپ ها
۱۰.انواع مدل های سرمایه گذاری
۱۱.جذب سرمایه گذار برای ایده !
۱۲.چه زمانی برای استارتاپمان سرمایه گذار جذب کنیم؟
۱۳.لیست دلایل قانع کننده برای جذب سرمایه روی استارتاپ ها
۱۴.لیست اقداماتی که یک استارتاپ برای جذب سرمایه‌گذار باید انجام دهد
۱۵.مراحل سرمایه گذاری در دنیای استارتاپی
۱۶.پرسش های کلیدی سرمایه گذاران از استارتاپ‌ ها
۱۷.انواع روش های ارزش گذاری استارتاپ
۱۸.لیست سرمایه گذاران ایرانی استارتاپ 
۱۹.لیست سرمایه گذاران خارجی استارتاپ 
۲۰.نمونه قرارداد سرمایه گذاری استارتاپ PDF

 

 

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری در تعریفی تخصصی عبارت است از تبدیل جلوه های مالی به چندین دارایی که برای مدت زمان مشخصی نگهداری می شوند. هدف تمامی سرمایه گذراران توسعه سرمایه های خود و کسب منافع مفید می باشد. در تعریفی ساده تر سرمایه گذاری یعنی گذاشتن منابع مالی بر روی یک کسب و کار برای موفقیت آن در آینده.
این سرمایه حتی می تواند نقدی و غیر نقدی باشد که برای غیر نقدی آن می توانیم نیرو های انسانی را مثال بزنیم. البته حین دانستن سرمایه گذار فکر نکنید سرمایه همان پول است بلکه پول فقط نقدینگی می باشد که همواره قابل تبادل است اما سرمایه دارای مدت زمان و طول عمر زیادی است و در جهت بیشتر شدن دارایی ها استفاده می شود.

 

 

انواع سرمایه گذاری کدامند؟

سرمایه گذاری بر روی یک کسب و کار دارای انواع مختلفی می باشد که همه آن ها به دو دسته واقعی و مالی تقسیم می شوند. سرمایه گذاری واقعی به معنی فدا کردن یک ارزش در زمان حاضر است که می توانیم به خرید ملک و اپارتمان اشاره کنیم. اما سرمایه گذاری مالی به معنی فدا کردن ارزش حاضر که نتیجه آن به دست آوردن وجه نقد است و می توانیم به اوراق بهادر اشاره کنیم. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر شما مهم ترین انواع سرمایه گذاری را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :

• املاک و مستغلات

مانند خرید خانه، زمین و … برای کسب درآمد یا افزایش سرمایه که نوع این سرمایه گذاری واقعی است.

 

• کالاهای فیزیکی

مانند خرید طلا، جواهرات و … برای کسب درآمد یا افزایش سرمایه که نوع این سرمایه گذاری هم واقعی است.

 

• سهام

مانند بورس، اوراق بهادر و … برای کسب درآمد و افزایش سرمایه که نوع این سرمایه گذاری مالی است و ریسک بالایی هم دارد.

 

• اوراق بدهی

مانند تامین بودجه مالی برای پیاده سازی طرح شرکت ها و … که نوع این سرمایه گذاری هم مالی است و ریسک کمی دارد.

 

• سپرده بانکی

مانند گذاشتن پول در بانک ها و حساب های مختلف که این نوع سرمایه گذاری هم مالی است و با ریسکی کم بازدهی بالایی دارد.

 

• پرخطر

یک سری سرمایه گذار ها هم هستند که نام شان به این علت پر خطر شده که تو حوزه های فناوری و استارتاپ به سراغ شرکت و استارتاپ های نوپا و تازه هم می روند.

 

 

صندوق های سرمایه گذاری و نقش آن در دنیای کسب و کارهای نوپا

در دنیای مدرن امروز و حوزه های کسب و کاری یک سری صندوق های سرمایه گذاری برای رشد استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا وجود دارند که بهترین روش تامین مالی می باشند. به همین دلیل ما در ادامه مهم ترین صندوق های سرمایه گذاری به همراه نقش آن ها در دنیای کسب و کارهای نوپا را برای شما مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :

• صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت

این نوع صندوق سرمایه گذاری با ترکیب دارایی های مالی مختلف مانند سپرده های بانکی، اوراق مشارکت و … دارایی نقد شوندگی بالایی هستند و سود شان هم زیاد است.

 

• صندوق سرمایه گذاری در سهام

این نوع صندوق سرمایه گذاری ترکیب دارایی های خود را به سهام شرکت های بورسی و اوراق مشارکت اختصاص می دهد در نتیجه هم ریسک بالا و هم بازدهی بالایی دارد.

 

• صندوق سرمایه گذاری مختلط

این نوع صندوق سرمایه گذاری با ترکیب دارایی های خود سهام و اوراق ها را به نسبت مساوی تقسیم می کند. ریسک این نوع صندوق از صندوق‌ های سهامی کمتر ولی بازدهی بالاتری دارد.

 

تعریف سرمایه ‌گذاری خطرپذیر

حتما حین بررسی و پیدا کردن یک سرمایه گذار خوب نام سرمایه گذاری خطر پذیر به گوش تان خورده و در این بین نمی دانید سرمایه گذاری خطر پذیر چیست. سرمایه گذاری خطر پذیر که یکی از انواع قراردادهای مشارکت در سرمایه گذاری است سرمایه ای می باشد که شما باید از گروه های سرمایه گذاری دریافت کنید تا استارتاپ و کسب و کارتان رونق یابد.
این نوع سرمایه گذاری در مقایسه با سرمایه گذاری های دیگر تنها بر سرمایه گذاری در مراحل اولیه تمرکز دارد و همچنین تغییرات در این سرمایه گذاری قابل دسترس تر و امکان پذیر تر است. بیشترین سرمایه گذاری های خطرپذیر از سمت سرمایه گذاران ثروتمند، بانک های سرمایه گذاری و موسسات مالی انجام می شود چون این موسسات و … سرمایه های زیادی در اختیار دارند.

 

 

سرمایه گذاری روی استارت آپ چیست؟

امیدوار هستیم حین راه اندازی کسب و کارتان با ماهیت استارتاپ ها اشنا شده باشید و بدانید استارتاپ در اصل نوعی شرکت نوپا و تازه است که با ایده اولیه خود کاراش را شروع کرده و به جلو می برد. همچنین باید بدانید تمامی استارتاپ ها ابتدا با یک ایده ناب و خلاق شکل می گیرند و به مرور با دقت بر یک سری اصول به درآمد و رشد می رسند.
از این رو وقتی به دنبال سرمایه گذار بر روی استارتاپ تان هستید فرد سرمایه گذار یک سری بررسی ها در این خصوص انجام می دهد که عبارت هستند از : آیا ایده استارتاپ ارزش سرمایه گذاری دارد؟ آیا ایده بیان شده در کنار ناب بودن اش می تواند به مرحله تجاری سازی برسد؟ با بررسی این گونه سوال ها یک سازمان و موسسه می تواند بر روی یک استارتاپ سرمایه گذاری کند.

 

سرمایه گذاری جمعی چیست؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری برای کسب و کار باشید حتما نام سرمایه گذاری جمعی هم به گوش تان خورده است. این نوع سرمایه گذاری امروزه در تمام دنیا توانسته بر روی کسب و کار های زیادی سرمایه گذاری کند و در اخر هم با موفقیت به استارتاپ های کار شده اش رونق بخشیده است.
در تعریفی ساده و گویا سرمایه گذاری جمعی به معنای سرمایه گذاری می باشد که در آن فرد سرمایه پذیر سرمایه مورد نیاز خود را به واسطه سرمایه های کوچک و پر تعداد جذب می کند. در اصل سرمایه گذاران جمعی ابتدا یک مبلغ کوچک را برای سرمایه گذاری به میان می آورند سپس در اخر تمامی مبلع مورد نیاز برای کسب و کار را به استارتاپ تزریق می کنند.

 

ریسک ‌ها و پاداش‌ های سرمایه‌ گذاری در استارت ‌آپ

با همه موارد گفته شده در خصوص سرمایه گذاری ها باید بدانید به طور کلی سرمایه گذاری بر روی یک کسب و کار یا استارتاپ نوپا و جدید بسیار خطرناک است اما اگر این سرمایه گذاری در جهت درست و بر روی کسب و کاری که ارزش دارد انجام شود یک معامله برد برد است و سود زیادی دارد. به همین دلیل بیشتر سرمایه گذاران به سختی بر روی یک کسب و کار تازه سرمایه گذاری می کنند تا به راحتی سرمایه شان را از دست ندهند.
مهم ترین ریسک یک سرمایه گذار بر روی یک استارتاپ همین موضوع می باشد که یک استارتاپ و کسب و کاری را از بین انبوه کسب و کار ها گلچین کند که ارزش داشته باشد و دارایی های فرد به هدر نرود. به همین منظور فراموش نکنید که سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه کذاری این ریسک ها را افزایش می دهد.

 

 

انواع سرمایه گذار های استارتاپ کدام اند؟

تا به اینجا با یک سری سرمایه گذاری ها اشنا شدید اما مهم ترین نوع سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری سریالی می باشد. در این نوع سرمایه گذاری یک استارتاپ باید از راه دور سرمایه را جذب کند تا ارزش کسب و کار افزایش یابد. البته در ادامه یک سری دیگر از سرمایه گذار های استارتاپ ها را برایتان مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :

• سرمایه گذارهای جمعی

• بانک ها

• سرمایه گذاران فرشته

• شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر

• کارت های اعتباری

 

انواع روش‌های تأمین سرمایه استارتاپ ها

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین چالش های یک استارتاپ یا کسب و کار پیدا کردن یک سرمایه گذار خوب بر روی کار می باشد که بتواند با ریسک کردن بر روی ایده و کسب کار بتواند به جای شکست آن را تبدیل به بهترین کسب و کار یا استارتاپ کند. هر یک از استارتاپ ها در دو حالت به منابع مالی نیاز پیدا می کنند که حالت اول در شروع کارشان می باشد و حالت دوم برای زمانی است که استارتاپ تصمیم به توسعه خود دارد. در این بین روش های مختلفی برای تامین سرمایه های استارت اپ ها وجود دارد که مهم ترین آن ها بلند مدت و کوتاه مدت است.

• روش تامین سرمایه به صورت کوتاه مدت

در این روش سرمایه گذاران تمایل دارند در مدت زمان کوتاهی بر روی یک استارتاپ سرمایه گذاری کنند تا بازدهی که می خواهند دریافت کنند سریعا به دست شان برسد.

 

• روش تامین سرمایه به صورت بلند مدت

در این روش سرمایه گذاران تمایل دارند در مدت زمان زیادی بر روی یک استارتاپ سرمایه گذاری کنند و انتظاری هم از این بابت برای برگشت سرمایه شان ندارند.

 

 

انواع مدل های سرمایه گذاری

• سرمایه گذاری در بازار ارز

این مدل از سرمایه گذاری بسیار پر ریسک است و می توان گفت اصلی ترین مدل سرمایه گذاری همین ارز می باشد. امروزه این مدل سرمایه گذاری در دنیا محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و دلیل این محبوبیت افزایش قیمت ارز می باشد البته این تغییر می تواند برعکس هم باشد به همین دلیل این مدل بسیار پر ریسک است.

 

• سرمایه گذاری از طریق خرید سکه

یکی دیگر از مدل های سرمایه گذاری که بسیار متداول است سکه می باشد. این مدل هم همانند ارز دارای محبوبیت زیادی در بین عموم مردم می باشد اما ریسک ریسک ارز را ندارد. از طرفی این مدل سرمایه گذاری خاصیت نقد شوندگی دارد و هر زمان که اراده کنید می توانید سرمایه خود را در زمانی کم تبدیل به پول کنید.

 

• سرمایه گذاری از طریق خرید مسکن

خرید مسکن از دیگر مدل های سرمایه گذاری می باشد و خیلی از افراد به این مدل سرمایه گذاری اهمیت می دهند. چون این مدل سرمایه گذاری همانند دو مدل قبلی دارای ریسک بالایی نمی باشد و در عوض سود بالایی دارد. به طوری که شما با خرید یک مسکن به ارزش یک میلیارد در کمتر از یک سال می توانید سیصد الی چهارصد تومان سود کنید.

 

 

جذب سرمایه گذار برای ایده !

هر کسب و کاری برای موفق شدن نیاز به جذب یک سرمایه دارد که این سرمایه باید در مراحل متفاوت انجام شود. در حقیقت برای جذب یک سرمایه گذار باید ادعاهایتان را به خوبی اثبات کنین تا نسبت به کسب و کار شما اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل ما در ادامه تصمیم گرفته ایم کارهایی که باید برای ادعای استارتاپ تان انجام دهید را بیان کنیم تا به خوبی یک سرمایه گذار خوب و حرفه ای برای خود پیدا کنید.

 

• داستان شما

حین جذب سرمایه گذار باید با داستانی متقاعد کننده استارتاپ خود را مطرح کنید. تا شنونده تان که سرمایه گذار است از همان ابتدا درگیر مسعله شما شود.

 

• راهکار شما

شما در این بین باید نکات مهم و اساسی استارتاپ تان را برای سرمایه گذار مطرح کنید تا با دیدی باز و دقیق بر روی استارتاپ شما سرمایه گذاری کند.

 

• بازار هدف شما

سعی کنید درباره بازار هدف تان که مشتری ها می باشند با سرمایه گذار تان صحبت کنید چون این مورد یک مورد قوی برای جذب سرمایه گذار می باشد پس از آن غافل نشوید.

 

• رقبای شما

از قسمت های مهم جذب سرمایه گذار نشان دادن رقبا می باشد که خیلی از افراد آن را نادیده می گیرند و نمی توانند یک سرمایه گذار خوب برای خود جذب کنند.

 

• الگوی درآمد شما

سرمایه گذار ها بیشتر از هر چیزی به الگوی درامد شما نگاه می کنند بنابراین برای جذب یک سرمایه گذار خود نشان دهید که چگونه می خواهید پول در بیاورید.

 

چه زمانی برای استارتاپمان سرمایه گذار جذب کنیم؟

از اصلی ترین موارد مهم دیگر که باید برای پیدا کردن یک سرمایه گذار به آن توجه داشته باشید زمان می باشد. در حقیقت شما هر زمان که دوست داشتید نمی توانید برای کسب و کار یا استارتاپ خود سرمایه گذار جذب کنید. برای مثال اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و پس از یک مدت پیشرفتی مشاهده نکرده اید نباید دست به جذب سرمایه گذار بزنید تا بیشتر پس رفت کنید.

در حقیقت شما در ابتدای راه تان می توانید با هزینه های خیلی کم که خودتان هم می توانید آن ها را تهیه کنید کسب و کارتان را به جلو ببرید و سپس زمانی که از پیشرفت خود مطمعن شدید دست به جذب سرمایه گذار بزنید. بهترین زمان برای جذب یک سرمایه گذار زمانی است که قصد معرفی ایده و تولید انبوه در حوزه خود را دارید می باشد چون شما در این حین به جایی رسیده اید که باید در چشم افراد نمایان شوید و این امر توسط سرمایه گذار امکان پذیر است.

 

 

لیست دلایل قانع کننده برای جذب سرمایه روی استارتاپ ها

با همه این ها برای جذب سرمایه گذار بر روی استارتاپ تان می ترسید؟ اما چرا؟ اگر نگاهی به لیست دلایل قانع کننده برای جذب سرمایه روی استارتاپ ها بیندازید شاید کمی از ترس تان کم شود و ما برای همین امر اینجا هستیم. در ادامه لیستی از مهم ترین دلایل قانع کننده برای جذب سرمایه روی استارتاپ ها بیان کرده ایم که عبارت هستند از :

• برای جذب سرمایه باید استقبال خوب از محصول یا خدمات استارتاپ تان داشته باشید.

• برای جذب سرمایه باید درک عمیق از بازار تقاضا و شناخت هدف داشته باشید.

• برای جذب سرمایه باید از تجربه کاری بالایی برخوردار باشید.

• برای جذب سرمایه باید انعطاف پذیری از نظر مواجه شدن با مسائل و مشکلات تان زیاد باشد.

• برای جذب سرمایه باید روابط کاری و هماهنگی خوبی بین اعضا و …. باشد.

• برای جذب سرمایه باید تیم مدیریتی کاربلد و حرفه ای داشته باشید.

 

لیست اقداماتی که یک استارتاپ برای جذب سرمایه‌ گذار باید انجام دهد

هر استارتاپی چه اول راه باشد و چه در وسط راه وقتی تصمیم به جذب سرمایه گذار برای کسب و کار خود گرفته است باید اقداماتی در این بین انجام دهد اما تا ما اینجا هستیم نگران هیچ چیز و هیچ کاری نباشید و باز هم مثل موارد فوق اقداماتی که یک استارتاپ باید برای جذب سرمایه گذار انجام دهد را مطرح کرده ایم و این اقدامات عبارت هستند از :

• تشریح دقیق نقشه راه

• وجود قراردادی دقیق برای جلب اعتماد سرمایه‌ گذار

• فکر کردن به ادغام استارتاپ با دیگر استارتاپ ها

• بهره بردن از شتاب دهنده ها

• تامین مالی هرچند کم

 

مراحل سرمایه گذاری در دنیای استارتاپی

اولین مرحله سرمایه گذاری در دنیای استارت اپ ها مرحله ی صفر یا بذر مایه می باشد. بذر مایه به معنای سرمایه ای می باشد که شما برای شروع و پیش بردن کسب و کارتان از آن بهره می برید. در این مرحله استارتاپ یک درخت بالغ در نظر گرفته می شود سپس سعی می شود این درخت پرورش داده و بزرگ شود.

در این مرحله صاحبان ایده استارتاپ باید هزینه خود را صرف تشکیل تیم، تحقیقات ابتدایی در خصوص ایده، شناسایی مشتریان و … کنند. در مراحل بعدی باید طرح و ایده توجیه شود، مشتریان شناسایی شوند، بازخورد ها دریافت شود، سرمایه گذار ها مشخص شود تا بتوان از قطعی بودن و ارزش داشتن استارتاپ اطمینان حاصل کرد.

 

پرسش های کلیدی سرمایه گذاران از استارتاپ‌ ها

وقتی شما به دنبال سرمایه گذاران برای کسب و کار یا استارتاپ تان می روید آن ها شروع به یک سری بررسی های مختصر اما مفید در خصوص کسب و کارتان می کنند تا سرانجام ایده ای که می خواهید در جایگاه بهترین ها قرار بگیرد مشخص شود. در این بین یک سری پرسش های کلیدی در خصوص کسب و کار یا استارتاپ تان پرسیده می شود که این سوالات عبارت هستند از :

• شرکت چه کاری انجام می دهد؟

• چه چیزی در این شرکت بی نظیر است؟

• چه مشکل بزرگی را حل می کند؟

• فرصت بازار آن چقدر بزرگ است؟

• کجا مستقر هستید؟

• شرکت چقدر می تواند بزرگ شود؟

• بازار واقعی مخاطب شما کدام است ؟

• شما در دراز مدت چه درصد از بازار را برنامه ریزی می کنید بگیرید؟

• چگونه به فروش صنعت خود و نرخ رشد آن می رسید؟

• چرا شرکت شما پتانسیل رشد دارد؟

• موسسین و اعضای اصلی تیم چه کسانی هستند؟

• تیم چه تجربه مرتبطی در این حوزه دارد؟

• در کوتاه مدت چه موارد کلیدی برای تیم لازم است اضافه شود؟

• چرا تیم منحصرا قادر به اجرای برنامه تجاری شرکت است؟

• شما چند نفر کارمند دارید؟

• چه چیزی موسسین را تحریک می کند؟

• چه معیاری برای تیم در ۱۲ ماه آینده برنامه ریزی کنید؟

 

 

انواع روش های ارزش گذاری استارتاپ

روش ارزش ‌گذاری کارت امتیازدهی

این روش ارزش گذاری برای استارتاپ ها توسط فردی به نام بیل پین طراحی شده که یک روش مقایسه ای است و در مراحل اولیه استارتاپ به کار می رود. کاربرد این روش ارزش گذاری در مراحل بذر و ابتدایی توسط شتابدهنده ها و سرمایه گذاران فرشته می باشد. بزرگ ترین مزیت این روش هم سرعت و سادگی آن برای یافتن تخمینی ارزش استارتاپ است.

 

روش ارزش ‌گذاری هزینه باز تاسیس

در این روش ارزش گذاری فرض می شود که ارزش یک استارتاپ معادل است با تمامی هزینه هایی که صرف راه اندازی و تداوم آن شده است. البته از این روش ارزش گذاری بیشتر برای استارتاپ هایی که احتمال شکست شان بسیار است استفاده می شود. مزیت این روش ارزش گذاری هزینه باز تاسیس در آن است که می توانیم حداقل ارزش استارتاپ را به کمک آن محاسبه کنیم.

روش ارزش ‌گذاری دیو برکس

این روش ارزش گذاری توسط فردی به نام دیو برکس که از موفق ترین سرمایه گذاران فرشته می باشد طراحی شده است. در این روش بدون اینکه اطلاعاتی پیش بینی شده از هزینه های استارتاپ داشته باشید می توانید ارزش آن را با چند شاخص کلیدی مشخص کنید. از مزایای این روش ارزش گذاری می توانیم به در نظر گرفتن عوامل مختلف و مربوط به استارتاپ مانند نمونه اولیه محصول اشاره کنیم.

 

لیست سرمایه گذاران ایرانی استارتاپ

با دانستن لیست سرمایه گذاران استارتاپ ها و کسب و کار های ایرانی و همچنین توجه به مطالب بیان شده فوق می توانید دست به انتخاب یک سرمایه گذار خوب و حرفه ای برای ایده تان بزنید تا ایده شما هم همانند دیگر ایده های ناب تبدیل به یک استارتاپ و کسب و کار موفق شود. مهم ترین سرمایه گذاران ایرانی بر روی استارتاپ ها عبارت هستند از :

پیدایش : در حوزه های مختلف.

• برکت : در حوزه فناوری های نوین مالی، فناوری های سرگرمی، فناوری های نرم افزاری، فناوری ها سخت افزاری.

• حصین : در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات.

• نوآوری مالی پارس : در حوزه مالی، حقوقی، فنی، تکنولوژی و بازار.

• آفرینش : در حوزه فین تک، خدمات پزشکی، تبلیغات، بیمه و گردشگری، زیست بوم.

• اسمارت آپ : در حوزه منابع انسانی، حقوقی، مالی.

• رایان ونچرز : در حوزه توسعه اقتصادی، کارافرینی، توسعه فن آوری سرمایه گذاری.

• کارن کراد : در حوزه کارگاه های آموزشی.

• لوتوس : در حوزه سلامت، بیوتکنولوژی، فناوری مالی.

 

لیست سرمایه گذاران خارجی استارتاپ

با دانستن لیست سرمایه گذاران استارتاپ ها و کسب و کار های خارجی می توانید ایده خود را در سایر کشور های جهان تبدیل به یک کسب و کار حرفه ای کنید. تنها کافیست نام بهترین و مهم ترین سرمایه گذاران خارجی را بدانید تا با توجه به مطالب فوق دست به انتخاب بهترین آن ها برای استارتاپ خود بزنید. مهم ترین سرمایه گذاران خارجی بر روی استارتاپ ها عبارت هستند از :

• آمن کپیتال : در حوزه سلامت.

• ادونچرز : در حوزه کسب و کارهای اینترنتی.

• پارتیان : در حوزه فناوری اطلاعات و نانوتکنولوژی

• فاندکو : در حوزه دانش بنیان لیدکو.

• فینووا : در حوزه استارتاپ های فینتک.

 

نمونه قرارداد سرمایه گذاری استارتاپ PDF

وقتی باتوجه به مطالب فوق برای استارتاپ خود یک سرمایه گذار حرفه ای و خوب پیدا کردید نوبت به بحث قرارداد ها می رسد. قرارداد برای استارتاپ ها با رشد کسب و کار های اینترنتی که روز به روز هم در حال افزایش هستند برای هر کسب و کاری ضروری شده است. وقتی شما یک قرارداد استارتاپی دارید می توانید ابهامات و نواقص موجود را به خوبی برطرف کنید. به همین دلیل ما در ادامه به شرح هر یک از نمونه قرارداد ها برای کسب و کار و استارتاپ ها پرداخته ایم تا باتوجه به آن ها و نوع استارتاپ تان اقدام به تهیه یکی از آن ها کنیم.

• نمونه قرارداد محرمانگی یا عدم افشا NDA

• نمونه قرارداد nca

• نمونه قرارداد sha

• نمونه قرارداد vesting

• نمونه قرارداد esop

• نمونه قرارداد شتاب دهنده

 

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب همان طور که با ما همراه بودید تمام سعی خود را کردیم تا تمامی اطلاعات لازم در خصوص سرمایه گذاران را برای شما به صورت کامل و جامع مطرح کنیم تا برای پیدا کردن و انتخاب یک سرمایه گذار بر روی کسب و کارتان اطلاعات مفیدی داشته باشید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها دست به انتخاب یک سرمایه گذار حرفه ای و خوب برای استارتاپ یا کسب و کار خود بزنید و به زودی شاهد راه یافتن استارتاپ شما به استارتاپ های معروف و حرفه ای ایرانی و خارجی باشیم.

به اشتراک گذاری مطلب در