ایده های استارتاپی در استارتاپ شو

استارتاپ شو چیست؟

استارتاپ شو، یک برنامه نمایشی است که هر پنجشنبه رأس یک ساعت خاص، از طریق اسکایپ، یوتیوپ، فیسبوک و یا سایر رسانه های اجتماعی تصویری به صورت آنلاین به نمایش گذاشته می شود و بیش از دو میلیون مخاطب و بیننده دارد. در واقع استارتاپ شو، فضای ارائه ایده های استارتاپی و استارتاپ ویکند که بین استارتاپ ها مسابقه برگزار می کنند را به صورت آنلاین برای مردم سراسر جهان به نمایش می گذارد. در این برنامه، مدیر شتابدهنده، سایر کارشناسان و سرمایه گذاران نیز دعوت شده اند و روز آخر استارتاپ ویکند، در برنامه آنلاین استارتاپ شو نقطه نظرات خود را به اشتراک می گذارند.

 

در ارائه ایده های استارتاپی استارتاپ شو چه اتفاقی می افتد؟

در ارائه ایده های استارتاپی برنامه استارتاپ شو، کار آفرینان استارتاپ ها می توانند توضیحاتی را درباره طرح مد نظرشان و اهداف و … برای بینندگان مطرح کنند.
همچنین سرمایه گذاران نیز درباره استارتاپ های موجود، در برنامه پخش زنده استارتاپ شو صحبت می کنند و نظرات خود را به اشتراک می گذارند.
در بعضی موارد انتهای برنامه استارتاپ شو، یک ویدئویی از روند تصمیم گیری در مورد استارتاپ ها، در شبکه های اجتماعی و یوتیوب قرار می گیرد.

استارتاپ شو

چگونه در یک برنامه استارتاپ شو ثبت نام کنیم؟

با توجه به رشد روند پیدایش ایده های استارتاپی و استارتاپ ها، امروزه شرکت ها و سازمان های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به صورت تخصصی بر روی برنامه های استارتاپ شو فعالیت می کنند. در واقع این شرکت ها کارآفرینان نوپا را پیدا کرده و از آن ها جهت ثبت نام دعوت می کنند. عموما شرایط ثبت نام در برنامه های استارتاپ شو به دو صورت می باشد.

 

• ثبت نام رایگان
در این حالت صاحبان ایده طرح خود را ارائه و از آن دفاع می کند. سرمایه گذاران نیز به صورت آنلاین درباره آن طرح سوال می کنند و نظرات خود را اعلام می نمایند. سپس ویدوئوی فعالیت ها و مذاکرات در این استارتاپ شو ضبط شده و در شبکه های اجتماعی آنلاین مثل یوتیوب و آپارات قرار می گیرند تا سرمایه گذارانی که پخش زنده را از دست داده اند بتوانند آن را ببیند و در صورت تمایل به سرمایه گذاری با آن افراد ارتباط برقرار می کنند.

 

• ثبت نام با پرداخت هزینه
در این حال شرکت ها تعرفه های مختلفی را تعریف می کنند و شما نیز می توانید یک مورد را انتخاب و با پرداخت هزینه آن در برنامه استارتاپ شو ثبت نام کنید. اما در این صورت پول شما در معرض خطر است، زیرا اگر نتوانید به خوبی از طرح تان حمایت کنید، پولتان از بین می رود. ولی در صورت موفقیت آمیز بودن ارائه طرح تان در دوره مقدماتی، برای شما مبلغ قابل توجهی به عنوان سرمایه اولیه پرداخت می شود و در ازای آن ۷ درصد سهام کسب می شود. در انتها، پس از پایان برنامه شتاب دهندگی، برخی از شرکت ها ممکن است تا ۴۰ درصد نیز سرمایه گذاری نمایند. همچنین می توان گفت شرکت های بالغ بسیار زیادی مثل پیدایش هستند که به دنبال این گونه فرصت ها جهت سرمایه گذاری و گسترش سرمایه خود هستند.

 

روند برگزاری این مسابقه به چه صورت است؟

در روز اول به صاحبان ایده چند دقیقه فرصت داده می شود تا ایده های خود را شرح دهند و در پایان روز برترین ایده ها انتخاب می شوند. در روز دوم صاحبان ایده های منتخب باید از میان شرکت کنندگان دیگر (شرکت کنندگان می توانند صاحب ایده باشند، می توانند نباشند) تیم تشکیل دهد و با راهنمایی های منتور ها به دیدگاه کلی از پیاده سازی ایده و در نهایت به ساخت محصول خود برسند. در روز آخر نوبت به ارائه نمونه محصول اولیه توسط تیم ها می رسد. بدین صورت که تیم ها با ارائه توضیحاتی در زمینه های اقتصادی ، ارزش گذاری، رقبا و… از ایده و طرح خود دفاع می کنند. در نهایت نیز سه تیم برتر این مسابقه  با رای داوران انتخاب می شوند و سرمایه لازم برای رشد و توسعه ایده به آن ها داده خواهد شد.

 

 

ارائه ایده های استارتاپی در استارتاپ شو چه مزایایی دارد؟

• ارائه ایده های استارتاپی در استارتاپ شو به بنیان گذاران استارت آپ ها کمک می کند تا بهترین سرمایه گذاران (بیشترین مبلغ سرمایه گذاری در ازای درصد سهام کمتر) را در سراسر جهان پیدا کنند.

• استارتاپ شو به صاحبان ایده ها کمک می کند تا طرح خود را به صورت جهانی به همه افراد معرفی کنند، حتی اگر آن ایده روزی با شکست موجه بشود، اما شما از همان ابتدا طرح خود را وارد ذهن های مردم کرده و یا به اصطلاح معروف برندسازی را از همین مرحله آغاز کرده اید.

• مخاطبان استارتاپ شو عبارتند از افراد بازرگانی، مدیران شرکت های بزرگ داخلی و خارجی، مدیران و سیاستمدارانی هستند که مصرف کنندگان بالقوه محصولاتی هستند که توسط شرکت های استارتاپ در آینده تولید می شوند. یعنی با ثبت نام در برنامه های استارتاپ شو، شبکه ارتباطات تان نیز گسترش پیدا می کند.