راز پیروزی استارتاپ های موفق چیست؟

۷ ویژگی مشترک بین استارتاپ های موفق

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید استارتاپ های موفق چه کاری انجام می دهند که شکست نمی خوردند!
در واقع ۷ ویژگی مشترک بین همه استارتاپ های موفق وجود دارد که با رعایت این نکات شما هم می توانید به راحتی به لیست استارتاپ های موفق دنیا بپیوندید و کسب و کارتان را گسترش دهید.

۱.  آن ها حداقل یک محصول یا خدمت متناسب بازار دارند. (یعنی برای آن ها اهمیت دارد که مشتریان دقیقا چه محصول یا خدمتی نیاز دارند و همان را ارائه می کنند)

۲. آن ها در ابتدا با بازارهای کوچک به صورت آزمایشی شروع به کار می کنند، پس از شناسایی ویژگی های اصلی بازار هدف، محصولات و خدمات خود را ارائه می کنند.

۳. در هر موقعیت و شرایط برنامه ریزی شده و یا پیش بینی نشده ای که قرار بگیرند، همچنان پر شور و هیجان و با انگیزه به راه خودشان در راه رسیدن به اهداف قدم بر می دارند.

۴. آن ها به طور منظم و جدی کارهایشان را تحلیل می کنند و بازخورد دریافت می کنند.

۵. همیشه بر روی اهدافشان متمرکز هستند.

۶.  با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار می کنند.

۷. آن ها فرهنگ های بسیار جذابی را در مجموعه کاریشان (برای کارمندان) ایجاد می کنند، تا دچار یکنواختی و کرختی نشوند.

 

استارتاپ موفق

 

چگونه یک استارتاپ موفق داشته باشیم؟

۱. داشتن تعهد به کاری که انجام می دهید.

۲. داشتن ایده ای که قابلیت تجاری شدن را دارا باشد. ایده ای که بتواند نیازی از جامعه را برطرف کند.

۳.داشتن رهبری با چشم انداز و مدیریت قوی و خلاقانه

۴. پیدا کردن سرمایه گذار برای تامین نیاز های استارتاپ

 

 

نمونه های جهانی استارتاپ موفق

در این بخش به نمونه از استارتاپ های موفق در سطح جهانی اشاره خواهیم داشت؛ استارتاپ هایی که در موفقیت آن ها باعث شده در سطح جهانی مشهور شوند و ارزش مالی زیادی را پیدا کنند.

 

– بایت دانس (ByteDance)

–  دی‌دی چاکسینگ (Didi Chuxing)

–  استرایپ (Stripe)

– اسپیس‌ایکس (SpaceX)

– یربی‌ان‌بی (Airbnb)

– کواشو (Kvashu)

استارتاپ های موفق

نکته طلایی که می تواند شما را در لیست استارتاپ های موفق دنیا ثبت نماید

 

۱. ایده عالی و تیم خوب از لازمه های استارتاپ های موفق است.

طبق بررسی های پیدایش به منظور راه اندازی استارتاپ های موفق، شما به یک ایده عالی (با در نظر گرفتن بازار بزرگ)، یک تیم فوق العاده، محصول بی نظیر و اجرای بی نقص نیاز دارید.

 

۲. شکست استارتاپ، به معنای پایان کار نیست!

از سوی دیگر، با درنظر گرفتن این موارد و برنامه ریزی درست، راه اندازی استارتاپ های موفق واقعا کار سختی نیست، مخصوصا اگر شما با نیاز روز تکنولوژی پیش بروید و در نهایت اگر استارتاپ شما موفق نشود و شکست بخورد، تجربه های بسیار زیادی را به دست آورده اید که در تجربه های شغلی دیگر به کارتان بیاید.

 

۲. اگر ریسک نمی کنید، انتظار موفقیت استارتاپ را نداشته باشید.

اکثر انسان ها نمی توانند ریسک کاری که می خواهند انجام بدهند را درست ارزیابی کنند اما ما فکر می کنیم، خطر اصلی زمانی اتفاق می افتد که شما یک ایده پر شور و هیجان در سر دارید، اما به دلیل ترس از شکست، خودتان را از راه اندازی استارتاپ های موفق محروم می کنید و به یک کار آسان تر با امنیت بالاتر و ریسک کمتر می پردازید.

 

۳. نسبت عملکرد استارتاپ خود و بازخورد کاربران محصولتان، واقع بین باشید.

اگر شما خودتان را فریب بدهید و به خودتان تلقین کنید که کاربران استارتاپ، محصول شما را دوست دارند، بنابراین آن ها به خودشان زحمت نمی دهند تا استارتاپ شما را به کسی معرفی کنند و یا حتی در برخی موارد ممکن است بدگویی نیز کنند؛ که این فاجعه است!
در این زمان مهم ترین چیز این است که راه استارتاپ های موفق را در پیش نگرفته اید و باید تغییر رویه بدهید و این تغییرات ممکن است در خود محصول استارتاپ و یا نحوه ارائه آن ایجاد بشود.
ما استارتاپ های بسیار زیادی را داریم که فکر می کردند می توانند از این مرحله عبور کنند و آن را نادیده بگیرند اما با ساده عبور کردن از این موضوع مهم، به راحتی استارتاپشان را به لیست گورستان استارتاپ ها اضافه کرده اند.
برای همه استارتاپ ها خیلی بهتر است که یک استارتاپ با تعداد کاربران کمی که به آن علاقه مند و متعهد هستند داشته باشند تا یک استارتاپی که کاربران بیشتری برای محصولش دارد اما آن ها رضایت کافی ندارند.
اگرچه ممکن است در هر دو حالت برآیند نهایی و سود ما یکسان باشند اما اگر می خواهید در زمره استارتاپ های موفق دنیا نام و نشانی از خود باقی بگذارید، خیلی ساده تر و بهتر است که بر کاربران تعداد کم که رضایت خیلی بالایی دارند تمرکز کنید. این کار به شما کمک می کند تا بعد از مدتی تعداد کاربران وفادار و راضی شما افزایش پیدا نماید، در این صورت شما تعداد زیادی کاربر با رضایت بالا دارید که شما را به دیگران معرفی می کنند و این می تواند نقطه آغاز موفقیت شما باشد.

 

۴. اولویت قرار دادن امور مالی

یکی از کارهایی که استارتاپ ها برای موفق شدن باید درنظر بگیرند، مدیریت هزینه های استارتاپ و راه اندازی کانال های مارکتینگ برای افزایش درآمد استارتاپ ها است. استارتاپ ها باید به متناسب بودن مقادیر هزینه ها و درآمد هایشان( چه با جذب سرمایه، چه با عدم جذب سرمایه) توجه ویژه ای داشته یاشند. در واقع نباید اینطور باشند که بدون توجه به مدیریت حوزه های مالی خود، صرفا در رشد و توسعه استارتاپ تمرکز کنند. در این صورت به جای بعد از مدتی به جای رشد، استارتاپ با زیان های مالی زیادی روبه رو می شوند و در مواردی دیده شده حتی با جذب سرمایه نیز نمی توان زیان ها را برطرف کرد. به طور کلی اولویت قرار دادن حوزه های مالی استارتاپ، از مهم ترین راز های پیروزی استارتاپ های موفق است و توجه ویژه ای به آن دارند.