چندگام برای راه اندازی کسب و کار جدید یا استارتاپ

راه اندازی کسب و کار چگونه است؟

با راه اندازی کسب و کار جدید یا استارتاپ ، می توانید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید. همچنین میتوانید افراد را از وجود آن مطلع سازید و به مشتریان خود تبدیل کنید. بنابراین در راه اندازی کسب و کار استارتاپی جدید و تازه تاسیس باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید در این امر موفق شوید. در ادامه مقاله گام هایی که برای راه اندازی استارت آپ ضروری هستند مورد بررسی می دهیم.

 

گام های ضروری راه اندازی استارتاپ

 

گام ۱

یکی از نخسین و ضروری ترین گام های راه اندازی استارتاپ ها، بررسی تجاری بودن ایده و اعتبار سنجی آن است. استارتاپ ها بر پایه یک ایده خلاقانه، نوآورانه، تکرارپذیر و مقیاس پذیر راه اندازی می شوند. بنابراین این مرحله که نخسین مرجله راه اندازی یک استارتاپ است، بسیار مهم است و مسیر موفقیت یک استارتاپ را تعیین می کند.

 

گام ۲

ایجاد و راه اندازی کسب و کار یا استارتاپ به تنهایی کافی نیست، بلکه باید برنامه ریزی دقیقی هم داشته باشید. چرا که در بازار رقابتی امروز، کسب و کارها تلاشهای تبلیغاتی خود را پیش از شروع فروش محصولات آغاز می کنند.

 

گام ۳

محصول یا خدمت شما باید کمبود و نیاز موجود در بازار را پر کند. قبل از اینکه یک محصول یا خدمت را برای فروش در وب سایت یا فروشگاه خرده فروشی خود قرار دهید، باید نسخه هایی آزمایشی آن را برای ارزیابی به افراد و یا دوستان مورد اعتماد خود ارسال کنید. هدف از این کار این است که بتوانید بازخورد ها و نظرات افراد و گروه هایی که به آنها محصولات را ارسال کرده اید را جمع آوری کنید و استارتاپ خود را بسنجید.

 

راه اندازی استارتاپ

 

گام ۴

وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی برای بازاریابی استارت آپ های جدید و محصولات آنلاین آنها عالی هستند. بنابراین با کمک گرفتن از محتوا نویسان و همچنین شتابدهنده ها، پست هایی را درباره محصولات و خدمات خود در این شبکه ها قرار دهید تا افراد و مشتریان تان تحت تا ثیر قرار گیرند. سپس به افرادی که شما را در صفحات تان دنبال میکنند، از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه، پست هایی را به صورت رایگان ارسال کنید تا در مورد محصول شما قانع شوند.

 

گام ۵

مهم نیست که چه محصول یا استارت آپ قوی ای داشته باشید، اگر تیم بازاریابی و خدمات به مشتریان نداشته باشید، شکست تان حتمی است. در حالت ایده آل، کارمندان فروش محصولات تان را آموزش دهید تا با حمایت از محصول و همچنین مشتری باعث توسعه فروش محصولات شما شوند.

 

گام ۶

برای راه اندازی کسب و کار و یا یک استارت آپ جدید، باید برنامه های دقیقی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که وظایف و کارها به موقع انجام شده باشد. علاوه بر این، شما باید جدول زمانی ایجاد کنید و طبق آن اهداف خود را پیاده سازی کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در ماه اول هزار محصول به فروش برسانید، این هدف را به صورت رسمی باید جدی بگیرید و متعهد به دستیابی به آن شوید. با این حال برنامه شما باید واقع بینانه باشد، استارت آپ ها همچنین باید بهترین زمان برای انتشار محصولات جدید خود را نیز در نظر بگیرند.

 

گام ۷

برای رشد کسب و کار و تامین هزینه های مالی نیاز به سرمایه دارید. ممکن است سرمایه اولیه داشته باشید اما این سرمایه برخی نیاز های استارتاپ شما را تا یک محدوده زمانی ساپورت می کند و برای توسعه و ادامه کسب وکار نیازمند سرمایه گذار هستید. با داشتن برنامه مشخصی که تمام جنبه ها و مواردی که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری مد نظر قرار می دهند، شما می توانید سرمایه های خوبی را برای استارتاپ خود جذب کنید. همچنین شرکت های شتابدهنده نیز هستند که به استارتاپ ها در زمینه تامین سرمایه کمک شایانی می کنند.

 

گام آخر

طبق تحلیل پیدایش استارت آپ ها در گذشته تنها از طریق یک یا دو کانال می توانستند محصولات خود را به فروش برسانند. اما امروزه، استارتاپ های هوشمند، با هدف قرار دادن کانالهای بالقوه بیشتر، امکان فروش محصولات و خدمات خود را به حداکثر می رسانند. در کنار رسانه های سنتی مانند تلویزیون، رادیو و ایمیل، استارت آپ های مدرن محصولات خود را در وب سایت ها، صفحات رسانه های اجتماعی و سایت های خرده فروشی آنلاین نیز تبلیغ می کنند. آنها کمپین های بازاریابی ایمیل ایجاد کرده و از تبلیغات PPC استفاده می کنند و حتی از طریق ارسال متن، پست و یا عکس و ویدئو، با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند.