رابطه ایجاد استارت آپ و راه اندازی کسب و کار خانگی

پیشینه کسب و کار خانگی

از دیرباز، کسب و کار خانگی یکی از گزینه های افرادی بوده است که به دلایلی نمی توانستند و یا نمی خواستند در محیط خارج از منزل مشغول فعالیت شوند. افراد دارای کسب و کار خانگی بیشتر شامل زنان خانه دار و یا افرادی مانند مترجمان یا هنرمندان می شدند. آنها می توانستند از منزل خود کسب و کار خانگی پردرآمد یا شغل با درآمد متوسطی برای خود داشته باشند.

ایده کار خانگی

چرا کسب و کار اینترنتی خوب است؟

این روزها که یافتن شغل مناسب برای برخی از افراد سخت شده، و یا مانند گذشته سعی دارند بتوانند شغل و حرفه ای داشته باشند که بدون خارج شدن از منزل کسب و کار خانگی پردرآمد خودشان را داشته باشند کسب و کار اینترنتی بسیار مناسب است.
کسب و کار اینترنتی، امکان ایجاد کسب و کار خانگی پردرآمد را برای این افراد فراهم کرده است. بسیاری از افراد محصولات یا خدمات خود را از طریق اینترنت به فروش می رسانند و به جای آنکه به دنبال شغل بگردند و موقعیت های استخدامی را بررسی کنند و در فرایند طولانی استخدام و کاریابی بیافتند، سعی می کنند با ایجاد کسب و کار اینترنتی، شغل مخصوص به خود را داشته باشند.

 

کسب و کار خانگی اینترنتی چیست؟

به کسب و کار هایی گفته می شود که در محل خانه، به صورت اینترنتی هستند و از طریق اینترنت کسب درآمد می کنند. با یک سرچ می توان لیست بلند بالایی را از کسب و کار های خانگی اینترنتی بدست آورد که به نیازمند مکان شرکتی، دفتر و… نیستند و در منزل قابل اجرا هستند. کسب و کار ها در بستر سایت های اینترنتی عرضه می شوند و برخی دیگر نیز در بستر شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و تلگرام فروش خود را آغاز می کنند. در ادامه این مطب با ما همراه باشید تا به بررسی ارتباط میان استارتاپ ها و کسب و کارهای خانگی بپردازیم.

 

رابطه کسب و کار های خانگی با استارتاپ ها

برخی از این شغل ها و حرفه ها نیز در قالب استارت آپ شکل می گیرند. به گونه ای که کسب و کار خانگی پردرآمد به نوعی استارتاپ محسوب می شود. مخصوصا اگر بتواند با کمک تیمی متشکل از افراد خلاق و فعال اداره شود.
اگر در اطراف خود افرادی را سراغ دارید که کسب و کار خانگی خود را با راه اندازی یک کانال تلگرام یا با اداره یک صفحه اینستاگرام یا با مدیریت یک صفحه وب سایت مشغول فعالیت است او یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده است.
این افراد توانسته اند در بسیاری از موارد بدون نیاز به امکانات اولیه که در هر کسب و کار سنتی نیاز است، در کسب و کار اینترنتی خود با تکیه بر امکاناتی که اینترنت در اختیار آن ها قرار داده است مخصوصا شبکه های اجتماعی این روزها با این حجم محبوبیت، کسب و کار خانگی پردرآمد خود را راه اندازی، توسعه و مدیریت کنند.
پس احیانا اگر شما هم ایده جالب و خلاقانه ای برای راه اندازی یک استارت آپ جدید در ذهن دارید حتما به این موضوع توجه کنید که از مزیت ها و فواید راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی غافل نشوید و آینده شغل خود را وصل به آینده روشن این نوع کسب و کارها که به نوعی برخی از آنها کسب و کار خانگی هم محسوب می شوند، کنید.

کار خانگی

راه اندازی استارت آپ با کسب و کار اینترنتی

 

حال چگونه می توان با راه اندازی کسب و کار اینترنتی شروع استارتاپ را رقم زد؟

• در قدم اول راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید ایده خلاقانه، جدید و جذابی داشته باشید که بتواند به نیازهای بازار به نحو شایسته ای پاسخ دهد و مشکل و مساله ای از مسائل مشتریان بازار هدف را مرتفع سازد.

• پس از این مرحله باید به دنبال یک بستر مناسب و یا چندین بستر مناسب آنلاین برای راه اندازی کسب و کار خانگی پردرآمد خود که قرار استارت آپ شما را رقم بزند باشید.
پس اگر به جای آنکه قصد دارید انرژی خود را صرف اقناع کارفرما برای یافتن شغل و استخدام صرف کنید، روی راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود فعالیت داشته باشید زمان و انرژی و بودجه مناسبی برای این کار اختصاص دهید تا با فوت و فن کسب و کار خانگی پردرآمد به صورت اینترنتی آشنا شوید.

• می توانید از کسانی هم که در حوزه مشابه شما به دنبال یافتن شغل هستند استفاده کنید و از آنها بخواهید به کسب و کار اینترنتی شما بپیوندند و بدین گونه با همکاری یک تیم توانمند، استارت کار را بزنید و استارتاپ خود را اگر مایل بودید در قالب یک کسب و کار خانگی پردرآمد راه اندازی کنید.

• برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود در قالب اینترنت، از آموزش کسب و کار اینترنتی غفلت نکنید و به تجارب کسانی که قبل از شما وارد این حوزه شده اند توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید با مطالعه و بررسی تجربه های پیشینیان راه ها و روش های درست تر را با سرعت بهتری بیابید و بر روی آنها متمرکز شوید. در این صورت است که می توانید برای خود کسب و کار خانگی پردرآمد ی داشته باشید و از مزایای کسب و کار خانگی بهره مند شوید.

 

استفاده از مزیت های کسب و کار اینترنتی برای بهبود استارت آپ

در همه مراحل می توانید از مزیت های کسب و کار های اینترنتی و دریافت بازخورد از مشتریان استفاده کنید.
به گونه ای که هم می توانید با مراجع به جوامع آنلاین جایی که مشتریان بالقوه شما حضور دارند حتی برای یافتن ایده هم بهره بگیرید و کشف کنید که مشتریان بالقوه بازار هدف کالا یا خدمات شما هم اکنون بیشتر به چه چیزی نیاز دارند.
این گرفتن بازخورد می تواند در تمام مراحل به کمک استارت آپ و مدیریت و تیم دست اندرکار آن بیاید و در کسب نتیجه مطلوب تر استارت آپ و آینده کاری وی را کمک کند تا به سمت بهبود و پیشرفت حرکت کند و دقیقا منطبق بر خواست ها و نیازهای در حال تغییر مشتریان هدف باشد.

کار پردرآمد

کسب و کار خانگی پردرآمد به جای یافتن شغل

همان طور که در این مقاله پیدایش خواندید بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای شغل از ساعت ۹ تا ۵ صبح، ایده های خلاقانه خود را به عرصه عمل تبدیل کرده و از طریق راه اندازی کسب و کار های اینترنتی، کسب درآمد کنند. برخی از آنها کسب وکارهای خانگی پردرآمد و آینده داری را راه اندازی می کنند و سعی می کنند حتی آنها را تبدیل به استارت آپ نمایند و از افراد دیگر هم بخواهند با آنها همکاری داشته باشند.
در این مورد اینترنت بستر ایجاد شغل یا همان کسب وکار خانگی می شود و افراد حتی از طریق اینترنت می توانند با همکاران خود که ممکن است در نقاط مختلف کشور پراکنده باشند ارتباط برقرار کنند و همچنین دامنه مشتریان خود را به سطح کل کشور ارتقا دهند.
امروزه بسیاری از مشاغل تمایل دارند که این نوع کسب درآمد را تجربه کنند. پس به نظر می رسد رقابت بین این مشاغل هم ممکن است بیشتر شود.
هر استارت آپ و کسب و کار خانگی که بخواهد وارد بازار شده و با توجه به کاهش هزینه ها به صورت قابل ملاحظه و تمایل افراد برای ورود به این نوع بازار، رقابت ها که شدیدتر شود باید چاشنی های مختلفی به کار افزود تا بتوان کسب و کار خانگی پردرآمد و رو به رشدی داشت.

 

۶ ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی

در اینجا چند نمونه از ایده هایی که می توان با آن ها یک استارتاپ خانگی را راه اندازی کرد، بیان می کنیم؛

۱. فروش انواع کیک و شیرینی خانگی
۲. انجام خدمات اینترنتی
۳. فروش انواع گل و گیاه های تزئینی
۴. انجام کار های گرافیگی
۵. انواع مشاوره های آنلاین مانند مشاوره های املاک، پزشکی، روانشناسی، درسی، ازدواج و …
۶.انجام کارهای تبلیغاتی

 

 

ملزومات کسب و کار خانگی پردرآمد

• ملزوماتی که یک کسب و کار اینترنتی که به صورت خانگی اداره می شود موارد مختلفی است که مهمترین آن داشتن دانش استفاده از بسترهای رایگان و در اختیار همگانی است که اینترنت در اختیار افراد و استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی قرار داده است.
شما باید بتوانید با داشتن برگ برنده هایی در این عرصه حرف اول را بزنید و این ممکن نمی شود مگر این که دانش بهره گیری بهینه با حداکثر سود از این بسترها را کسب کرده باشید تا بتوانید کسب و کار خانگی پردرآمد خود را داشته باشید.
پس حتما وقت و انرژی مناسبی برای شناخت و آموزش در این عرصه صرف کنید تا در مقایسه با رقیبانی که هر روز بیشتر و بیشتر می شوند بتوانید سهم بازار را هر چه زودتر و بهتر از آن خود کنید.

• از دیگر ملزومات موفقیت استارتاپ در کسب و کار اینترنتی این است که بتوانید روحیه صبر و بردباری و انعطاف پذیری را در خود و تیم همکار ایجاد کنید و قادر باشید چارچوب های شغل های معمولی را بشکنید و بدانید کسب و کارهای اینترنتی نیاز به این دارند که به صورت شبانه روزی فعالیت و پاسخگویی داشته باشند.
زیرا ممکن است که شما یک کسب و کار خانگی را مدیریت کنید اما مشتری شما از شما توقع دارد که به عنوان یک کسب و کار اینترنتی به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیازها و خواسته های او باشید. باید بتوانید این روحیه را در خود ایجاد کنید که از چارچوب های سنتی خارج شوید و همزمان با تغییرات انعطاف پذیر هم باشید و هر لحظه توقع و انتظار تغییر در نوع تعامل در بسترهای اینترنتی را هم داشته باشید.